Allright everybody - Reisverslag uit Suva, Fiji van Paul Zonderen - WaarBenJij.nu Allright everybody - Reisverslag uit Suva, Fiji van Paul Zonderen - WaarBenJij.nu

Allright everybody

Door: Paulvanzonderen

Blijf op de hoogte en volg Paul

17 April 2012 | Fiji, Suva


Allright everybody!

My very first update!
Op dit moment van zit ik in een hostel aan de Coral Coast in Fiji, vandaag is mijn eerste medebackpacker aangekomen! Whoohooo vanavond maar wat informatie uit haar trekken.
Allright let´s start from the beginning!
Aangekomen op schiphol kwam ik erachter dat alle vluchten inderdaad al geboekt zijn en mijn visum inderdaad op mijn paspoort staat! Whoohooo! Goed begin.
Toen het eerst vliegtuig in wat mij naar Heathrow zou brengen, het bleek een afgekeurde oude boeing te zijn! De piloot hield wel van een circuitje in zijn vrije tijd want hij ging als een speer! Hij vloog de eerste bocht om waarbij ik het gevoel had dat we om zouden donderen! En toen volop op het gas! Damn… Met 1100 kilometer per uur naar Engeland!.
Daar aangekomen klopt het verhaal van Heathrow! Het is F*cking Massive! Eenmaal bij mijn vliegtuig aangekomen van Qatas airlines bleek dat ik in een hypermoderne gloednieuwe Airbus zat! De 380! Alle stoelen hadden een prive touchscreen met honderden films! En de complete serie van “The family Guy”.
Eenmaal aangekomen op Singapore na 13 uur vliegen bleek dat Singapore NOG groter is dan Heathrow! Ik raakte al bijna verdwaald in 1 van de 4 terminals……. Ps: Op Singapore staan de hoeren gewoon in de aankomsthal al te wachten…..?...
Allright weer terug het vliegtuig in richting Melbourne en mijzelf vermaakt met de vrouw naast mij in het vliegtuig! Bleek een volbloed schotse te zijn! Ik heb me kapot gelachen met die dame!
Eenmaal aangekomen in Melbourne werd ik er 2 keer tussenuit getrokken voor een controle. Allebei de keren goed ervanaf gekomen.
Toen de Declare hal in………………. Oma had mij een Senseo apparaat meegegeven voor Marinda, maar dat achterlijke apparaat moest natuurlijk door de duane heen… Koste mij 1 ½ uur.. En al die tijd stond Rik buiten op mij te wachten..
Eenmaal bij Rik in de auto (gigantische bak) bleek dat Rik vlakbij de “Jetset straat” te wonen. Genaamd Chapel street.. En inderdaad de vrouwen zijn daar te mooi! Naar 2 dagen ging ik dan richting Marinda. Zij woont samen met Zack (17jaar) en met Jeremy (19jaar) haar 2 zoons. Keigezellig daar! Inc een hagedis.
Zij wonen een klein uurtje met de trein van Melbourne af. Dus raadt eens waar Paultje bijna elke dag naartoe ging!
Toen was het tijd voor het vliegtuig! Met Tiger Airways naar Sydney en vandaaruit naar de Fuij eilanden!
Fuij vlucht ging met Fuij Time.. Oftewel hij vloog netaan 700 kilometer per uur en kwam 3 uur te laat aan. Maarach. Aangekomen op fuij meteen verwelkomd door een verlammende klamme hitte en een bandje wat de hele dag hetzelfde nummer speelt :). Toen bij de eerste pspoort check werd ik gecontroleerd door een man/vrouw.
Het was een beetje verwarrend. Mannelijk haar, vrouwelijke stem, tieten, een baardje, megaveel haar op de armen… Een beetje een twijfelgeval.. En het is geen gein.. Maar overal langs de queens road veel branden.. Iedereen verbrande hun verwoesde spullen wel erg zielig want ze hebben heel weinig hier. Een Golfcaddy verdient 5 fiji dollar per dag.. Dat is 2.5 aus dollar dus ongeveer 2.3 euro…
De wegen hier zijn fantastisch! Want het zijn geen wegen het is gewoon puur onderbaan oftewel Gravel :). En de stukken asvalt die er wel zijn. Zijn bezaait met diepe gaten.
Eenmaal aangekomen bij het hosteltje bleek ik bijna niks te hebben.. Ik vond het verschrikelijk in het begin, mieren, kakkerlakken, muggen en grote gekko’s. Nu.. Wil ik niks anders! Helemaal top hier! Ik had zelfs de kans om te kunnen blijven slapen in het Fijiin hotel, een 5 sterren resort. Maar ik heb de taxi gepakt en ben richting mijn hostel gegaan!
De oeaan zit helemaal vol met leven! Van murenes tot grote haaien alles hebben ze hier! En ze hebben ook mega grote vleermuizen! Ze klinken als een badeend! En gooien onrijpe vruchten naar beneden, dus je schrikt je weleens een de kolere! Net zoals het feit dat in de nacht de koeien en paarden de weg opgaan.. Je schrikt je de kolere als je in het donker loopt!
Morgenochtend ga ik richting Suva en ik ben uitgenodigd om vrijdag te komen eten bij een indiase taxichauffeur genaamd Robert. Iedereen is echt megavriendelijk hier! De Nederlanders die alles hebben kunnen een hoop leren van deze mensen, die ondanks het feit dat ze bijna niks hebben tog nog vriendelijk kunnen zijn!

Next update
??-??-2012
Groeten uit het warme (30graden) tropische eiland genaamd Fiji
Paul

Ps: Op dit moment zit ik samen met mijn nieuwe duitse backpackviendin te genieten in een bamboo resort! Net de zonsondergang gezien tijdens het kajacken en ik ga nu mijn 2de biertje van de dag opdrinken.

Bula!

  • 05 April 2012 - 13:02

    JH Te K V.d. B:

    Paul lul waar blijft je eerste verslag ????

  • 05 April 2012 - 21:25

    Roxanne & Rick :

    Hey Paul, bij deze een hele fijne, te gekke tijd in Australië.
    Geniet ervan!

    Groetjes Rick en Roxanne

  • 07 April 2012 - 11:00

    Cheryl:

    Hey lieve schat van me!!!

    Hoe warm is het daar?
    Al een koala in je tas gevonden hahahh

    xxxxx Cher

  • 10 April 2012 - 11:01

    Hai Zoon Lief:

    Je zal het wel hartstikke druk hebben met je familie in Australie maar hier zijn je vrienden en familie erg nieuwsgierig wat je allemaal meemaakt.

  • 12 April 2012 - 09:18

    Chantal :

    Paulus! Kom op met dat eerste echte verslag ;-) hahaha, liefs!

  • 17 April 2012 - 18:44

    Anya Broekhuizen :

    Hè Paul wat leuk om dit te lezen. Ik begrijp dat je geen tijd hebt om achter die computer te kruipen. Toen ik dit las moest ik aan oma Broekhuizen denken en echt ik zag haar glunderen! Heel veel plezier en ik verheug mij opnog meer mooie verhalen

  • 20 April 2012 - 12:42

    Je Vader:

    Hallo Paul, leuk verslag wij zijn blij dat het goed metje gaat en wachten met spanning op je volgend verslag. P.s. Vertel wat over de trouwdag van Rick?
    Groetjes, Arend

  • 26 April 2012 - 13:23

    Monica:

    Hoi Paul.
    Ik vind het fantastisch wat je doet. Vroeger droomden wij ook stiekem van een reis naar downunder en jij doet het gewoon.
    Groetjes
    Monica

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Fiji, Suva

Backpacken met Activity International

Recente Reisverslagen:

25 Mei 2012

Deel 3

25 April 2012

Deel 2

17 April 2012

Allright everybody
Paul

Actief sinds 02 Maart 2012
Verslag gelezen: 479
Totaal aantal bezoekers 8554

Voorgaande reizen:

03 April 2012 - 30 November -0001

Backpacken met Activity International

Landen bezocht: